
ADHD. Jak to ogarnąć. Sprawdzone lifehacki dla nastolatków
Soli Lazarus
Premiera: 13 sierpnia 2025 r.
Inni już dawno skończyli pisać rozprawkę na jutro, a ty dalej nie możesz się do niej zabrać? Twoi znajomi wkurzają się na ciebie, bo zawsze im przerywasz?
Ciągle słyszysz: „Skup się!”, „Znowu zapomniałeś?”, „Zdolny, ale leniwy”?
Czujesz, że nikt cię nie rozumie: nauczyciele, rodzice, a nawet przyjaciele?
„ADHD. Jak to ogarnąć” to twój osobisty przewodnik po życiu z ADHD. Znajdziesz w nim wskazówki, dzięki którym:
– Odkryjesz, jak być sobą – bo ADHD to nie wada ani zaleta, to po prostu część ciebie.
– Wykorzystasz swoje mocne strony: determinację, empatię, kreatywność… a to dopiero początek!
– Dowiesz się, jak mówić o swoich potrzebach i w prosty sposób wytłumaczyć bliskim, czym jest ADHD i jak mogą cię wspierać.
A wszystko to w formule przystosowanej do tego, jak działa twój mózg – żadnych ścian tekstu i niepotrzebnego lania wody.
Poznaj lifehacki osób, które doświadczają podobnych wyzwań jak ty.
Ich sposoby na ogarnięcie chaosu w głowie pokażą ci, że można czuć się dobrze, będąc sobą!
O AUTORCE:
Soli Lazarus wspiera dzieci i nastolatki z ADHD oraz ich rodziny. Jest nauczycielką z trzydziestoletnim doświadczeniem, pedagożką, life coachką i specjalistką z zakresu pierwszej pomocy psychologicznej. Członkini rady Barnet Partnership of School Improvement. Autorka bestsellera „ADHD Is Our Superpower”, bloga i podcastu. Mama dorosłego syna z ADHD.
FRAGMENT POSŁOWIA:
Nastolatek z ADHD jest zagrożony. Istnieje ryzyko, że będzie mu w życiu towarzyszyć ścieżka dźwiękowa rozdrażnienia i krytyki ze strony dorosłych. Prawdopodobnie reaguje zniecierpliwieniem lub złością na polecenia czy rady, nieważne, jak dobre stoją za nimi intencje. Niełatwo wyjaśnić rodzicom, nauczycielom czy przyjaciołom, co mogą, a czego nie mogą zrobić, co się sprawdza, a co jest naprawdę irytującą radą. To oznacza, że innym trudno zrozumieć, co komplikuje życie takim nastolatkom. ADHD samo w sobie jest różnorodne. Każdy adehadowiec jest inny. Potrzebuje sposobu na wyrażenie, co sprawia mu szczególną trudność, co byłoby pomocne, a co jest przytłaczające. Nie ma uniwersalnego przepisu na wspieranie takiej osoby, przekazywanie jej wiedzy i życie z nią.
Z wyjątkiem, oczywiście, słuchania tego, co mówi. Chociaż żadnej osobie z ADHD nie jest łatwo wyjaśnić, w jaki sposób się różni i co ma sens w jej przypadku. Sytuacja staje się prostsza, jeśli inne nastolatki z ADHD wypowiedzą się na temat tego, co się sprawdza, a co nie.
Ta książka pokazuje takiej osobie (oraz jej rodzicom lub nauczycielom), co mówią inni, oraz, niemal na pewno, pozwala jej znaleźć coś, z czym się utożsami. To może być potężne doświadczenie dla wszystkich, których to dotyczy. Nie tylko z tego powodu, że nastolatek powie, co może na niego zadziałać, ale też dlatego, że podnosi to jego samoocenę i dodaje mu pewności siebie, dzięki czemu będzie mógł iść przez życie z pozytywnym nastawieniem i tak, aby to życie przynosiło mu satysfakcję.
Profesor Peter Hill, psychiatra dzieci i dorosłych