Zdjęcie przedstawiające pracowników sieci Biedronka i reklamujące akcję pt. TO MY. CODZIENNIE.

Biedronka docenia pracowników… trzynastozgłoskowcem

 Nie tylko szeregiem benefitów i świadczeń wyznaczających trendy na rynku, ale również… wierszem. Tak Biedronka docenia swoich pracowników. Sieć postanowiła opowiedzieć Polakom wyjątkowym językiem o wyjątkowej pracy osób, które zatrudnia i które codziennie obsługują miliony klientów, zapewniając im realizację najważniejszych potrzeb w 3,4 tys. sklepów. Ruszyła kolejna odsłona kampanii największego pracodawcy w Polsce „Biedronka to MY. Codziennie.”

Biedronka to największy pracodawca w Polsce zatrudniający około 80 tysięcy pracowników. W najnowszej kampanii employer brandingowej firma oddaje głos bohaterom sieci – jej pracownikom ze sklepów i centrów dystrybucyjnych.

Czytany przez lektora trzynastozgłoskowiec pokazuje zespół największej sieci handlowej w Polsce, który na co dzień ułatwia życie klientom. Dzięki pracy osób zatrudnionych w sklepach i centrach dystrybucyjnych konieczne, codzienne czynności wyznaczające rytm życia Polaków, jak przygotowywanie śniadań, rodzinnych obiadów czy kolacji, stają się dużo łatwiejsze. Jednak praca, którą Biedronka pokazuje w najnowszej odsłonie kampanii, często pozostaje niezauważona przez klientów. A jak podkreśla lektor: pracownicy są przecież „Choć nie zawsze widoczni, to zawsze niezbędni.”

W filmie nie występują zawodowi aktorzy. Ich role odgrywają pracownicy Biedronki w rzeczywistych sytuacjach, które wypełniają im dzień. Gdy świat się budzi, oni są już w pracy, na pełnych obrotach. Przyjmują dostawy, wypiekają pieczywo, wykładają świeże owoce i warzywa, aby ulubione produkty Polaków zawsze były na wyciągnięcie ręki. W kampanii pojawiają się również sceny, które potwierdzają, że zespół Biedronki jest zintegrowany, a pracownicy dobrze czują się w swoim towarzystwie: rozmowy i wspólne obchodzenie urodzin.

 Ta kampania to wyraz docenienia zespołu Biedronki, który każdego dnia daje z siebie wszystko i sprawia, że wizyty naszych klientów są komfortowe, niezależnie od długości listy zakupów. Chcemy pokazać, jak ważną rolę odgrywa wytężona praca naszych koleżanek i kolegów i jakie ma ona znaczenie dla niepozornej codzienności. To nasi ludzie są sercem każdego sklepu i to dzięki nim możemy sprawniej zrealizować zakupy, niezależnie od pory dnia i okazji.

Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny sieci Biedronka

Nowej odsłonie kampanii „Biedronka to MY. Codziennie” towarzyszy kampania marketingowa realizowana m. in. w telewizji, radiu, Internecie – w tym w mediach społecznościowych i kanałach własnych Biedronki. Część działań klienci będą mogli też usłyszeć w sklepach sieci. Kampania wystartowała 9 kwietnia 2023 r. i potrwa 3 tygodnie. Za strategię i kreację odpowiada agencja DDB Warszawa, za produkcję studio produkcyjne OTO Film, a za planowanie i zakup mediów Wavemaker.

Biedronka, największy pracodawca w Polsce, stale docenia wysiłki pracowników poprzez dodatkowe nagrody finansowe, co jest istotnym elementem polityki płacowej firmy. W kwietniu 2023 r. blisko 55 tys. zatrudnionych w sieci otrzyma Nagrodę Specjalną E.A. Soares dos Santos w wysokości 3750 zł brutto. To nagroda najwyższa w historii sieci Biedronka, która nagradza pracowników za ciężką pracę i wkład w osiągnięcie wyników finansowych w trudnym ekonomicznie ubiegłym roku. Nagrodą zostały objęte osoby zatrudnione w sklepach, w centrach dystrybucyjnych i biurach, pracujący na stanowiskach niemenedżerskich. Tegoroczna nagroda jest wyższa aż o 950 zł brutto od zeszłorocznej i jest to najwyższa wartość w całej Grupie Jeronimo Martins w zakresie nagrody specjalnej przyznawanej pracownikom. Sieć Biedronka aktywnie prowadzi także regularne przeglądy wynagrodzeń, by zapewnić zatrudnionym bezpieczeństwo finansowe oraz stabilność pracy. Od 1 stycznia br. ponad 60 tys. pracowników sklepów i centrów dystrybucyjnych otrzymało podwyżki, na które w skali roku Biedronka przeznaczyła ponad pół miliarda złotych. Wzrost wynagrodzeń na podstawowych stanowiskach wyniósł od ok. 500 zł do 700 zł brutto. Jednocześnie wyższe wynagrodzenie wraz ze styczniową pensją otrzymało ponad 3 tys. zatrudnionych z centrali, biur regionów oraz centrum usług wspólnych. Na wzrost wynagrodzeń tej grupy Biedronka przeznaczyła prawie 47 mln złotych w skali roku. Łącznie na podwyżki dla pracowników Biedronka wyda w 2023 roku około 650 milionów złotych.

Sieć Biedronka oferuje swoim pracownikom ponad 20 programów socjalnych i benefitów. Więcej informacji o ofercie pozapłacowej dla pracowników można znaleźć na stronie: pracawbiedronce.pl/benefity