pkp1

PKP Intercity rozszerza ofertę przewozową.

IC Koziołek połączył Lublin z Poznaniem

PKP Intercity od początku września przewidziało kolejny skład do obsługi trasy Lublin Główny – Poznań Główny. Nowy pociąg nazywa się IC Koziołek. Tym samym to trzecie bezpośrednie połączenie pomiędzy stolicami województw lubelskiego i wielkopolskiego, dzięki czemu poprawia się oferta przewozowa dla mieszkańców obu miast.
Z początkiem września narodowy przewoźnik rozszerzył swoją ofertę o kolejny skład, który kursować będzie pomiędzy wschodnią i zachodnią Polską.

IC Koziołek połączył tym samym Lublin z Poznaniem. Po drodze zatrzymuje się między innymi w Łodzi, Tomaszowie Mazowieckim, Radomiu oraz w przywróconych po latach do siatki połączeń przewoźnika Drzewicy i Przysusze. Z Lublina pociąg wyjeżdża o 8:30, a do Poznania przyjedzie o 14:50. Trasę z Lublina do Radomia IC Koziołek pokona w 1 godzinę i 22 minuty, do Łodzi dojedzie po 3 godzinach i 12 minutach, a całą trasę przejedzie w 6 godzin i 20 minut. Pociąg kursuje codziennie, a połączenie realizowane jest elektrycznym zespołem trakcyjnym typu FLIRT, wyprodukowanym w siedleckiej fabryce Stadler Polska.


W związku z zmienioną organizacją ruchu w terminie od 3 – 27 września IC Koziołek będzie pokonywać trasę o 17 minut dłużej – wyjeżdżając z Lublina o 8:13. W podanym okresie do Radomia dotrze po 1 godzinie i 24 minutach, a do Łodzi po 3 godzinach i 29 minutach. O 14:50, po 6 godzinach i 37 minutach, skład dojedzie do stacji Poznań Główny.


Lubelskie koziołki spotkają się z poznańskimi. Nowe połączenie na linii wschód-zachód istotnie wpłynie na komfort podróży mieszkańców Lublina i okolic. Wschód Polski był przez wiele lat pomijany, ale to nareszcie się zmienia i region ma coraz więcej możliwości rozwoju. Lubelszczyzna ma wiele do zaoferowania – wspaniały krajobraz, architekturę i historię. To także dwa silne ośrodki akademickie i rosnący biznes. Mam nadzieję, że kolejne połączenia do Lublina przyczynią się do jego dalszego rozkwitu. Jako lublinianin szczególnie trzymam za to kciuki – powiedział Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity.


IC Koziołek to trzecie połączenie PKP Intercity łączące Lublin z Poznaniem. Tym samym skład dołączył do pociągów IC Lubuszanin relacji Lublin Główny – Zielona Góra Główna oraz IC Górski relacji Rzeszów Główny – Szczecin Główny.


Wprowadzone połączenie pociągu IC Koziołek to doskonały przykład na to, jak PKP Intercity działa na rzecz walki z prowincjonalizacją Lubelszczyzny. Nie ma bowiem powodu do tego, by Lublin nie był tak skomunikowany z innymi miastami jak np. Warszawa, Kraków, Katowice czy Trójmiasto. Takie inicjatywy to także dowód na to, że narodowy przewoźnik realnie podejmuje odpowiednie środki w kwestii wkluczenia transportowego w Polsce – powiedział Michał Moskal, Szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów.


Walka z wykluczeniem transportowym
Misją PKP Intercity od lat jest walka z wykluczeniem transportowym. Modernizacja sieci i inwestycje PKP Intercity w nowoczesny tabor oznaczają, poza szybszymi i bardziej komfortowymi podróżami, zwiększanie dostępności komunikacyjnej. Jeszcze w 2015 roku pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. Dzisiaj składy narodowego przewoźnika zatrzymują się w ponad 400 ośrodkach.  W najbliższych latach planowane jest dalsze zwiększanie dostępności komunikacyjnej, wzrost częstotliwości połączeń na najpopularniejszych trasach oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. 


PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.

PKP2