Trwa akcja ProcentujeMY.

zdjęcie przedstawia starszego mężczyznę ubranego na sportową w T-shirt i krótkie spodenki, który skacze do góry. Jest owinięty graficzną żółtą pętlą. Za nim biegnie młodszy mężczyzna podobnie ubrany. Widać asfaltową powierzchnię, drzewa po obydwu jej stronach oraz błękitne niebo.Trwa akcja ProcentujeMY. Na lokalne organizacje społeczne czekają bezpłatne warsztaty i konkurs grantowy

Konkurs grantowy, bezpłatne warsztaty z Polską Akcją Humanitarną i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce oraz kampania promocyjna - to wszystko czeka na 36 lokalnych organizacji, które zgłosiły się do trzeciej edycji akcji ProcentujeMY, organizowanej przez SKENDE, IKEA i Urząd Miasta Lublin. Kampania ma na celu promocję i wsparcie organizacji pożytku publicznego oraz zachęcenie mieszkańców Lublina do przekazywania 1% na lokalne stowarzyszenia i fundacje.

Organizacje, które zgłosiły się do akcji mogą liczyć na bezpłatną promocję, która ma za zadanie zwiększyć rozpoznawalność i zaprezentować zakres ich działalności. Kampania prowadzona jest na nośnikach własnych Centrum oraz w Internecie (m.in. na Facebooku, Instagramie, www).

Ale to nie wszystko. Uczestnicy ProcentujeMY, mogą wziąć udział w specjalnym konkursie grantowym, w którym do wygrania jest 1 000 zł na realizację celów statutowych organizacji. Aby je wygrać należy zaprezentować kompleksowy pomysł na zorganizowanie warsztatów dla mieszkańców Lublina. Na realizację zadania organizatorzy udostępnią Szwedzki Stół i tereny zewnętrzne SKENDE. W konkursie wyłonionych zostanie aż do 15 zwycięzców.

- Staramy się wspierać lokalne organizacje pozarządowe odpowiadając na ich realne potrzeby. W tym roku oprócz standardowych działań promujących działalność fundacji i stowarzyszeń, akcja ProcentujeMY rozszerzona została o konkurs grantowy. Mamy nadzieję, że to pomoże zrealizować kolejne ciekawe pomysły - mówi Jacek Garbaczewski, dyrektor SKENDE Shopping.

Organizacje mogą skorzystać także z bezpłatnych warsztatów online, które zorganizowane zostały przez SKENDE we współpracy z partnerami. W tej edycji wiedzą i doświadczeniem z lokalnymi opp podzieli się Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Polska Akcja Humanitarna oraz Stowarzyszenie „Otwieracz”. Lokalne organizacje będą mogły dowiedzieć się: czym jest dostępność w komunikacji, czyli jak tworzyć social media dostępne dla osób z niepełnosprawnościami; poznać tajniki współpracy z influencerami i ambasadorami oraz zasady dotyczące fundrisingu we współpracy z biznesem i indywidualnymi darczyńcami.

Co roku, podczas wypełniania zeznania podatkowego każdy może przekazać 1% podatku na wybrany cel. Akcja ProcentujeMY ma pokazać, że warto zaangażować się lokalnie i wspierać opp działające w Lublinie. W tym celu na stronie internetowej SKENDE powstała specjalna zakładka, w której można zapoznać się z głównymi inicjatywami realizowanymi w Lublinie przez organizacje. Organizatorzy podkreślają też, że dzięki działalności lokalnych fundacji i stowarzyszeń w naszym mieście możliwy jest rozwój inspirujących zajęć, społeczności lokalnych oraz działań mających na celu wsparcie potrzebujących.

O tym dlaczego warto dzielić się 1% podatku mówi także Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji

- Zostawiając 1% podatku w naszym mieście wpieramy konkretne inicjatywy i przyczyniamy się do rozwoju Lublina. Pamiętajmy, że nasze zaangażowanie ma znaczenie i tylko wspólne działanie przyniesie oczekiwany efekt. Gorąco zachęcam do wpisywania w zeznaniu podatkowym KRS naszych lokalnych organizacji pożytku publicznego.

Akcja została objęta honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Lublin. Szczegóły oraz opis organizacji biorących w niej udział, dostępny na stronie: www.skendeshopping.pl w zakładce „ProcentujeMY”.

Centrum handlowe SKENDE Shopping w Lublinie
Centrum handlowe SKENDE Shopping ze sklepem IKEA w Lublinie jest jednym z największych obiektów handlowych we wschodniej Polsce. W sumie na powierzchni 57 500 m kw. klienci mogą skorzystać z oferty sklepu IKEA o powierzchni 33 500 m kw. oraz centrum handlowego
o powierzchni 24 000 m kw. z blisko 50 różnymi sklepami i punktami usługowymi, w tym drugim sklepem sieci TK Maxx w Lublinie. Na terenie centrum znajduje się wiele punktów przyjaznych rodzinom, miejsc wspólnego odpoczynku i zabaw dla dzieci. Klienci mają do dyspozycji parking na 2 000 samochodów.

INGKA CENTRES

Ingka Centres, należąca do Ingka Group, posiada ponad 40-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania centrami handlowymi, oferując obsługę 1600 różnych marek. Centralnym punktem centrów handlowych Ingka Centres stanowi sklep IKEA. Miejsca spotkań Ingka Centres powstają we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, co sprawia, że wnoszą one pierwiastek emocjonalny dodający wartości i budujący relacje między ludźmi. Wizja „lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi” jest hasłem przewodnim dla wszystkich pracujących w Ingka Centres.