Przedsiębiorcy wspierają społeczności lokalne, w których działają

Zdjęcie siwowłosej kobiety z założonymi na siebie rękami, ubranej w niebieską bluzkę z kołnierzem i w zielonym fartuchu, która uśmiecha się na częściowo rozmytym tle sklepowych owoców i warzyw.

Przedsiębiorcy wspierają społeczności lokalne, w których działają

Społeczna odpowiedzialność i działania pozabiznesowe właścicieli sklepów na rzecz lokalnej społeczności – to właśnie te aspekty są docenianie przez klientów nawet bardziej niż kwestie związane z asortymentem i jakością obsługi. Pokazała to jednoznacznie ankieta, która towarzyszyła internetowemu głosowaniu klientów na ich ulubione sklepy detaliczne w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”, organizowanego przez Grupę Eurocash. Społeczna odpowiedzialność biznesu to istotny obszar działalności nie tylko korporacji i dużych firm, ale także niezależnych przedsiębiorców. To ważna wartość w budowaniu naszego kapitału społecznego.

Ogłoszone niedawno wyniki konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” Grupy Eurocash pokazały, że jego laureaci – właściciele niezależnych sklepów detalicznych – wykazują ponadprzeciętne poczucie odpowiedzialności za innych. Znają swoich klientów i ich potrzeby, ale także angażują się w lokalne akcje społeczne, wspierając potrzebujących. Ich działania doceniają też sami klienci sklepów, co potwierdzili w głosowaniu internetowym na ostatnim etapie konkursu.

Wspieranie lokalnej społeczności ważniejsze niż asortyment w sklepie

Klienci, wybierając w konkursie swoich faworytów, mogli też wskazać jedną z czterech najbardziej pożądanych cech u właścicieli sklepów, u których codzienne robią zakupy. Blisko 47 tys. głosów (spośród 74 tys. ogółem) oddano na „działania na rzecz klientów i lokalnej społeczności”. Na drugim miejscu – z 13,5 tys. głosów – znalazła się „jakość obsługi i atmosfera w sklepie”. Najmniej głosów otrzymały „udogodnienia w sklepie i dodatkowe usługi podnoszące komfort zakupów” – ok. 6 tys. głosów. Niewiele więcej, bo blisko 8 tys. głosów, oddano na „asortyment pasujący do potrzeb klientów”.

Wspaniałym przykładem społecznego zaangażowania były działania podejmowane przez wiele wiejskich i miejskich osiedlowych sklepów w czasie epidemii w 2020 r. Niektórzy właściciele nierzadko sami inicjowali dostawy zakupów do domu, widząc, że ich klienci byli na kwarantannach albo po prostu woleli zostać w domu. Można było wysłać SMS-a albo zadzwonić, podając listę potrzebnych produktów, które wkrótce były u klientów pod drzwiami. Prawdziwa sąsiedzka pomoc! Innym, wspaniałym przykładem byli też pewni przedsiębiorcy, zrzeszeni w regionalnej spółce Lewiatana, którzy dostarczali środki ochrony do każdej jednostki policji działającej na terenie ich powiatów oraz wspierali lokalne Domy Pomocy Społecznej.

Te i podobne działania prowadzone w całej Polsce pokazały, że właściciele lokalnych sklepów mają ogromne serca i determinację do pomagania potrzebującym. Dbali oni zarówno o swoje bliskie otoczenie, jak też o tych, którzy na co dzień ratują zdrowie i życie innym. Współpracując z nimi na co dzień wiemy, że regularnie wspierają inicjatywy społeczne, aktywnie uczestniczą w życiu społeczności i pomagają potrzebującym. Cieszymy się, że możemy ich w naszym corocznym konkursie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” docenić i jednocześnie im podziękować – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Kupuj i działaj lokalnie

Przedsiębiorcy mają rosnące poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie. Potwierdzają to także dane z opublikowanego w tym roku „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok”. 22% ankietowanych przedsiębiorców, współpracujących z Grupą, zadeklarowało, że angażują się oni w lokalne akcje społeczne. Najczęściej wspierają oni chorych (17% wskazań) i dzieci (ok. 12%).

To m.in. dlatego w konkursie Grupa Eurocash nazywa swoich laureatów „Herosami”. Właściciele niezależnych sklepów doceniani są zarówno za swoją przedsiębiorczość i zaangażowanie w rozwój lokalnych gospodarek, ale także za swój wkład w dobrostan lokalnych społeczności. To dzięki nim miliony konsumentów mogą wygodnie i bezpiecznie robić zakupy blisko domu, a potrzebujący otrzymują wsparcie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce – Eurocash wspiera ich w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, opierając się na placówkach franczyzowych i własnych, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.