30 dni wojny – 12 tysięcy pytań

Zdjęcie tłumu osób znajdujących się obok wagonów pociągu.

30 dni wojny – 12 tysięcy pytań

12000 telefonów odebrali wolontariusze i wolontariuszki całodobowej, pięciojęzycznej infolinii. 1270 osobom znaleziono bezpieczne miejsce tymczasowego zamieszkania. 72 tiry z pomocą humanitarną wyjechało do Ukrainy.

Mija pierwszy miesiąc od ataku na Ukrainę. W ramach Lubelskiego Społecznego Komitetu Pomocy Ukrainie, pracując 24 godziny na dobę, realizowane są zadania pomocowe w ponad 15 obszarach wsparcia.

Przed Państwem podsumowanie pracy kilkunastu organizacji pozarządowych, Urzędu Miasta Lublin, instytucji kultury, współpracującego sektora prywatnego i tysięcy wolontariuszy oraz wolontariuszek.

W Lublinie i okolicach:

  • 7148 godzin dyżurów na punktach noclegowych i 348 godzin w Centrum Kultury przeprowadzili wolontariusze i wolontariuszki Społecznego Komitetu Pomocy Ukrainie.
  • 1270 osobom znaleziono bezpieczne miejsce tymczasowego zamieszkania.
  • 12000 telefonów odebrali wolontariusze i wolontariuszki całodobowej, pięciojęzycznej infolinii.
  • 1500 porad prawnych zostało udzielonych przez prawników, prawniczki, radców i radczynie z Lublina.
  • 398 kierowców wyraziło chęć pomocy poprzez nasz formularz transportowy.
  • 230 dzieci skorzystało z animacji czasu wolnego w lubelskich noclegowniach.
  • 90 kierowców prywatnych regularnie wykonuje kursy do punktów recepcyjnych poza przejściami granicznymi.
  • 72 tiry z pomocą humanitarną wyjechało do Ukrainy.
  • 72 kursy wahadłowe z tłumaczami języka ukraińskiego wyjeżdżały do Horodła.
  • 60 busów z transportem humanitarnym wyjechało w Polskę do miejsc zapotrzebowania.
  • 36 autokarów (w tym 16 do Niemiec) z chętnymi osobami bezpiecznie wyjechało z Lublina.
  • 30 tirów i 6 busów z pomocą rzeczową (żywnościową, medyczną, sprzętową) zorganizował dział transportowy.
  • 10 ciężko chorych dzieci z Ukrainy przetransportowano do szpitali.

Poniżej statystyki Centrum Interwencji Kryzysowej, z którym współpraca trwa ściśle od pierwszych dni wojny. Obecność interwentów CIK we wszystkich Interwencyjnych Punktach Noclegowych zorganizowanych przez Miasto Lublin, stały kontakt z koordynatorami i monitoring sytuacji osób tam przebywających są kluczowe dla prowadzenia stałego wsparcia psychologicznego.

Od początku wojny CIK zapewnia:

  • 24 osobowy zespół interwentów CIK (psychologowie, terapeuci, pracownicy socjalni, prawnicy, kierownicy i dyrektorzy) w trybie 24/7.
  • 696 godzin gotowości do podejmowania interwencji w miejscach przebywania Uchodźców.
  • 696 godzin możliwości rozmów i konsultacji dla koordynatorów i wolontariuszy Interwencyjnych Punktów Noclegowych zorganizowanych przez Miasto Lublin.
  • 696 godzin możliwości zgłoszenia zapotrzebowania na pomoc psychologiczną oraz konsultacji dla osób goszczących u siebie osoby z Ukrainy.
  • 6 dni w tygodniu (75 godzin dyżuru) działającą infolinię.
  • 30 wyjazdowych interwencji w miejscach pobytu Uchodźców.
  • 79 interwencji psychologicznych.

Po pierwszych tygodniach pracy interwencyjnej, bezpośredniej, szybkiej odpowiedzi na wybuch wojny i pojawienie się w Lublinie dużej liczby nowych mieszkańców Lublin stoi przed kolejnymi wyzwaniami. Są one związane już nie tylko z zapewnieniem żywności, noclegu czy środków higieny, a z krokami dającymi stabilność i sprawczość wśród uchodźców - znalezieniem pracy, posłaniem dzieci do przedszkoli i szkół, nauką języka polskiego. Te wszystkie obszary, poza bieżącą pomocą uchodźcom, są równolegle tematem prac Komitetu.

W razie pytań, prosimy kierować się do Anny Dąbrowskiej: 795 573 803