100 tys. zł na wyciągnięcie ręki w konkursie Biedronki Piórko 2022

Grafika przedstawia czerwono-złote pióro wyłaniające się z niebieskich chmur lub tumanów kurzu. Na grafice, pisane pomarańczowym i białym kolorem, informacje o konkursie. Po prawej stronie, od góry do dołu, loga organizatorów na jasnoniebieskim tle.

100 tys. zł na wyciągnięcie ręki debiutujących pisarzy w konkursie Biedronki Piórko 2022

Potrafisz opowiadać historie, które zapierają dech w piersiach dzieci? Umiesz przykuć uwagę najmłodszych, a do tego pomóc im zrozumieć świat? Marzysz o wydaniu własnej książki, która trafiłaby do dziesiątek tysięcy domów w całej Polsce? Nie odkładaj marzeń na później i już teraz weź udział w ósmej edycji konkursu dla debiutantów „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Na teksty opowiadań skierowanych do najmłodszych czytelników czekamy do 6 kwietnia br.

To już ósma edycja „Piórka”, które jest wyjątkowym konkursem z wielu powodów. Jego zwycięzcy otrzymują po 100 tys. zł nagrody w dwóch kategoriach – „Tekst” oraz „Ilustracje”. To nie wszystko. Poza nagrodą finansową organizatorzy gwarantują wydanie, a także promocję książki. Najlepsza publikacja trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju. Trudno się dziwić, że do tej pory konkurs przyciągnął tysiące debiutujących pisarzy i ilustratorów. Łącznie, we wszystkich siedmiu dotychczasowych edycjach, przyjęto ponad 25 tysięcy zgłoszeń od debiutantów.

Z miłości do dzieci, w domowych zaciszach, często powstają prawdziwe dzieła sztuki. Wiele osób ma prawdziwy dar do opowiadania magicznych historii, ale nigdy nie miało okazji zaprezentować swojego talentu przed szerokim gronem odbiorców. Piórko to konkurs, który spełnia marzenia debiutantów. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz ósmy wybierzemy najlepsze prace. Czytanie zawsze pomaga lepiej zrozumieć świat, nawet jeśli ten świat coraz bardziej umyka zrozumieniu.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 8. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.

Co należy zrobić, aby wziąć udział w konkursie?

Opowieści uczestniczące w konkursie Piórko, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 6 kwietnia 2022 roku (do godz. 23:59) poprzez dedykowaną do tego stronę piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.

W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu.

Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już siedem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 420 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,4 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.

Oto lista dotychczas wydanych książek:

  • „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)

W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki „Fabryka marzeń” po raz pierwszy towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Beaty Tadli oraz Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.

Patronami medialnymi konkursu są Radio ESKA, Gazeta.pl, e-Dziecko, Magazyn Książki, wysokieobcasy.pl. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Szczegółowe informacje dotyczące udziału w konkursie Piórko 2022, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.